SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.

Wednesday, December 7, 2011

doaku buatmu kekasih

ya Allah ya Tuhanku, 
dugaan demi dugaan Engkau turunkan padaku, 
setiap ujian yang Engkau berikan padaku, 
semoga mendekatkan aku padaMu..

ya Allah ya Tuhanku, 
hanya padaMu aku mengadu, 
hanya Engkau yang lebih tahu,
sesungguhnya kasih dan sayangku padanya,
hanya dia dihatiku..


ya Allah ya Tuhanku, 
andai dia jodohku,
andai dia yang Engkau tetapkan padaku,
Engkau permudahkanlah jalanku, 
Engkau berkatilah usahaku,
agar dia menjadi milikku..

ya Allah ya Tuhanku, 
namun andai Engkau telah tetapkan dia bukanlah untukku, 
dia bukanlah kekasihku,
Engkau kuatkanlah hatiku,
lapangkanlah dadaku,
agar aku dapat menerima suratan ini,
dan kembali padaMu..


ya Allah ya Tuhanku, 
andai dia bukan lagi milikku,
andai dia bukanlah takdirku, 
Engkau hiasilah hidupnya dengan kebahagiaan tanpaku,
permudahkan segala urusannya tanpaku, 
berkatilah hidupnya tanpa diriku,
sesungguhnya aku redha ya Allah,
dengan ketentuan dariMu..


sesungguhnya aku pohon padaMu ya Allah,
dekatkanlah aku padaMu,
agar aku lebih tenang mengahadapi dugaanMu,
agar aku lebih kuat mengharungi ujianMu,
sesungguhnnya Engkaulah tuhan yang maha agung..
aminn..

No comments:

Post a Comment