SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.

Wednesday, December 21, 2011

culture shock

culture shock..ape kejadahnye ni??tak faham??dalam bahasa jawanya,kejutan budaya..tak faham jugak..ianya sejenis kuih yang macam donut tapi takde lubang kat tengah..eh, ape aku melalut ni..alaa, macam budak2 yang baru nak up kat shopping complex tu..yang bajet stylo tapi hakikatnye berbulu mata orang yang pandang.. konon nak nampak stylo tapi nampak lagi kampung dari yang kampung..takde laa, tak faham dengan sesetengah student (maaf kalau terasa, takde kena mengena dengan yang hidup atau yang dah mati), perlu ke nak pergi kelas pakai heels or wedges 5 inches dengan baju kebaya kain duyung and jalan dah macam orang jepun pakai kimono??dah laa keadaan geografi kolej yang berbukit and banyak tangga (as in kau pergi laa kat mana pon memang nak kena panjat tangga ala2 naik batu caves)..hurmm..and perlu ke nak pakai shawl ala2 hana tajima version tak jadi and end up nampak macam pakai topi keledar..(sorry again if ada yang terasa..just curious) bukan niat nak mengutuk, ikhlas nak tahu..aku pon bukanlaa perfect sangat..tak layak pon nak masuk dalam golongan perfect..aku pergi kelas nak jugak nampak cantik (walaupon hakikatnye tak cantik pon)..taknak laa nampak serabai sangat..tapi takdelaa sampai pakai wedges 5 inches dengan kebaya kain duyung and shawl hana tajima..(ke aku yang outdated ni??garu kepala)tak kesahlaa even if aku outdated pon..as long as aku selesa and orang yang tengok aku pon selesa..takde laa nak jalan pon susah sampai terhuyung hayang kan..and takdelaa sampai leher pon keras sebab takut shawl tak jadi kan.. baju kurung, flat shoes, tudung bawal, sometimes slack and kemeja, and yeah aku memang pakai eyeliner pergi kelas..what a big deal.. eyeliner tak membataskan pergerakan aku..kesian actually tengok orang2 yang cuba meng'up'kan level diorang tapi at the same time menyeksa diri sendiri..okay, banyak sangat dah aku melalut..aku memang, kalau dah start tak reti nak stop..so, maaf again and again.renung-renungkan dan selamat beramal...adios~~

aku yg bertudung biru..so how??outdatedkah??culture shockkah??or apakah??XD

No comments:

Post a Comment