SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.

Monday, January 21, 2013

this is the real life

sedarlah bahawa sebelum aku tulis post ni aku ambik masa berjam jam untuk tenangkan fikiran dulu sebab kalau tak memang post ni akan penuh dengan sumpah seranah..even semua orang yang tegur aku kat fb or whatsapp pon dah almost kena maki dengan aku..nasib baik aku tak nak kurang ajar..so starting dia, ayah aku masuk hospital..lutut injured..maybe nak kena operate..and aku??ade ni haa kat rumah mengahadap lappy online facebook and update blog..kaitan dengan tajuk entry??haa meh sini teman nak kabo..

maybe aku upset sebab at this time the whole family ada kat hospital dengan ayah aku tapi aku sorang je kat rumah tak boleh nak buat pape..sebab aku takde transport and tak boleh nak pergi sendiri..so nak kena berharap kat orang lain..mak aku pergi sane lepas habis kerja dari ofis..adik2 lepas habis sekolah balik rumah nenek and aunty terus hantar pergi hospital..aku??tengok movie kat HBO and online macam tak de pape jadi..style tak??

bukan lah aku nak salahkan orang sebab tak tolong aku..salah aku sendiri sebab tak boleh berdikari..nak harapkan bantuan orang..pengaruh drama banyak sangat..kalau dalam drama boleh laa cerita ada masalah je berebut orang nak tolong..sampai gaduh sebab nak tolong..wake up girl..tu dalam drama..this is the real life..and here hidup tak semudah tu..

mungkin sebab aku ingat ramai orang yang boleh diharap and ada masa aku memerlukan buat aku jadi marah and upset bila aku sedar hakikatnya tak macam tu..standard bila ada masalah update kat facebook and ramai yang like and tanya masalah apa..even ada yang sanggup pm, call, mesej or whatsapp tanya keadaan or masalah ok ke tak..kalau perlukan bantuan just bagi tau (trust me, this only happen at facebook,not real life)..masa tu mesti rasa macam ramai gila yang ambil berat pasal diri ini..(pergh ayat dia)..tapi kalau setakat update status sedih sebab kucing mati tak kan nak suruh orang tu datang baca yasin kat kucing tu plak kot kan..so cerita tu berakhir dengan indah sebab kita rasa ada yang mengambil berat..tapi bila datang masalah yang betul2 memerlukan bantuan, there it goes..maka tiada lagi happy ending..kau punya masalah, kau tanggung laa sendiri..

well this is life..mungkin ada segelintir yang masih boleh diharapkan sebagai tempat bergantung semasa susah namun segelintir itu terlampau kecil bilangannya..(ayat aku memang jadi shakespeare bila tengah marah)..mohon maaf kalau ada yang terasa..sesungguhnya tiada siapa yang salah..yang salah ialah diri sendiri yang sentiasa mengharapkan bantuan orang lain..moral of the story, jangan harapkan orang lain selain diri sendiri..sebab diri sendiri je yang sanggup berkorban..



Lots of Love

AMEERA ROSLAN


1 comment:

  1. the only thing that you can do is... Pray to God. Leave all your burden to Him.I believe that He will bring this through~
    And you can still do something at home. Keep everything tidy at home or some other things like garden? Now no one at home and you will be the one who take care of the house ^^
    Don't up set k?

    Kindly from your friend.

    ReplyDelete