SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.

Wednesday, January 30, 2013

kenangan yang hilang #1

woot woot..actually nak update cerita pasal pavlova..tapi rase macam malas..tapi nak update pasal ni rajin pulak..tadi pergi lepas rindu dendam kesumat (hamek kau) kat kakak terchenta..tak plan pon..naik ktm sampai senawang..kakak ambik naik motor (yeeha)..balik rumah ibu terkejut tetiba aku ada..mau taknya, aku tak pernah jejak kaki rumah sane sendiri..papa balik lunch kat rumah, aku menyorok tepi kakak (nampak tak nak tunjuk kakak gemuk)..tapi papa punya muka takde perasaan..tak terkejut langsung..hampagas elektrik betul..so enough intro yang dah panjang lebar ni..

kakak tunjuk satu albumm..bagi aku album ni macam satu buku cerita yang sangat......(undescribe)..yang aku tahu bila aku bukak album ni, air mata rase senang je nak jatuh..buku cerita yang ceritakan macam mana kisah hidup aku dengan ibu, papa and kakak dulu..aku macam dapat rasa balik perasaan dalam setiap gambar kat album tu..kenangan sebelum kami dipisahkan..sebelum semua membawa haluan masing2 dengan cara sendiri..and sekarang aku dah pun 20 tahun bila aku jumpa balik kenangan tu..aku still boleh ingat setiap detik dalam gambar tu..apa yang aku buat, apa yang aku cakap, apa yang aku pakai..tapi pelik aku ingat pasal aku je dalam gambar tu semua..aku tak ingat orang kat sekeliling aku..mungkin tu cara Allah swt tak nak aku sedih bila ingat balik semua tu..so lets the pictures talk..



























nampak tak senyuman aku and kakak dalam setiap gambar tu..lepas tu, senyuman tu hilang..and sekarang aku kena cari balik senyuman bersama tu..in every single pictures aku dengan kakak, kakak mesti x lepas pegang leher aku and aku pegang pinggang dia (sebab aku pendek)..ibu selalu cerita dulu ada kami dua orang anak perempuan rasa macam ada dua anak lelaki..selalu bergaduh..pantang jumpa..tapi sekarang itu lah yang jadi kenangan..ramai yang tahu kisah hidup aku..for now, ini lah kisah hidup aku..semua ada dalam gambar ni..


p/s : kakak aku kedekut tak nak bagi aku simpan album tu..so terpaksa snap gambar guna camera fon..tu pon separuh je..




Lots of Love

AMEERA ROSLAN








No comments:

Post a Comment