SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.

Wednesday, February 22, 2012

perangai pelik

ramai yang cakap aku ada banyak perangai pelik..apa yang pelik pon aku tak tau..aku rasa biasa jea..orang makan pakai tangan, takde la pulak aku makan pakai kaki..orang jalan guna kaki, takdela pulak aku jalan guna tangan kan..so ni antara perangai pelik yang orang cakap pasal aku..(walaupun aku rasa tak pelik pon)


1st : jalan pegang tangan
kalau yang tak kenal aku mesti pelik bila jalan and tiba2 aku pegang tangan dia..mesti macam apahal plak minah ni nak pimpin2 bagai..tapi biasanya aku pegang tangan bila nak turun tangga or kat tempat ramai orang jea..kat tangga sebab aku rabun and tak nampak tangga..so takut jatuh..so boleh tarik kawan aku jatuh sekali..takde laa segan sangat kan..and kat tempat ramai orang plak sebab takut hilang..dah terbiasa pergi pasar malam pimpin tangan adik2..and satu lagi masa cross jalan..sebab aku fail bab2 cross jalan ni..nak pendek umur, cross laa jalan dengan aku..

2nd : make surprise
surprise yang over takde laa selalu sangat..tapi yang most common is terkejutkan orang laa..(senang cerita sergah orang laa)..agak2 nampak orang yang aku kenal dari jauh lagi dah niat nak sergah (buruk benor perangainye)..sebab suka tengok muka orang bila terkejut..time tu laa boleh tengok muka sebenar dorang yang tidak dicontrol akibat terkejut beruk..siap ade yang melatah bagai yang tak boleh blahnye..(melatah takpe lagi..yang mencarut lagi tak tahan) bile time aku kena, memang satu kampung boleh dengar aku jerit sebab terkejut..

3rd : simpan coklat comel
aku ni manusia yang sangat suka coklat and benda2 yang comel..so bila digabungkan jadi la suka coklat yang comel..alaa, comel macam aku laa..(muntah darah, terus koma sebulan)..aku suka beli coklat yang comel or pelik tapi aku sayang nak makan..so end up simpan jea..sampai kawan pon terkena tempias..aku beli coklat bagi dekat dia tapi aku tak bagi dia makan sebab sayang..suruh dia simpan..end up dia kena beli yang lain sebab nak makan..

4th : making weird face
istilah weird face kat sini ialah muka yang ala2 mintak penampar and penyepak..rasa macam nak sepak laju2..lebih kurang laa..bajet comel tapi hakikatnya tak pon..(at least aku sedar) 







making face ni bukan setakat masa tangkap gambar jea..even masa bercakap pon suka buat memek2 muka yang mintak penyepak ni..tu laa..dah terbiasa sangat sampai melekat..takpe..memek muka ni sebenarnye exercise untuk muka..(dan2 laa kan exercise)

5th : bercakap penuh semangat
yang ni aku tak perasan pon..tapi ada jugak laa insan2 yang menegur..sebab aku biasa kalau nak bagi tau something mesti start dengan "ouh,ouh..korang tau tak" (dengan nada yang sangat bersemangat and mata yang dibulatkan)..sampai yang dengar pon jadi macam curious nak tau ape yang aku nak cakap..macam penting sangat kan..padahal aku nak cakap dragon ball sebenarnya bukan 7 biji jea pon..alahai..






No comments:

Post a Comment