SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.

Tuesday, May 15, 2012

first time jadi cikgu

mesti ramai ingat aku dah jadi cikgu kan..that would be my last option..tak nak jadi cikgu..yeah, i know, kerja cikgu ni sangat mulia..mendidik anak bangsa..dah kalau dapat orang yang macam aku jadi cikgu, garang and tahap kesabaran yang sangatlah nipis senipis kulit bawang, ada student yang kena pelangkung jap lagi ni..mau kena saman berjuta dengan parents..dah laa parents zaman millenium ni lain sikit..anak kena jentik sikit dah saman berjuta..kaya dengan kerja saman orang jelaa kan..masa zaman aku sekolah dulu, balik rumah cakap kat nenek cikgu pukul, lagi kena marah ada laa..okay..dah lari topik..kejar balik topik asal..hari ni first time teman chuk aka aunty aku mengajar dekat convent bukit nanas..dia buat extra class seni untuk student primary school..since aku terperap jea kat rumah tak buat pape selain menambahkan berat badan, baik aku follow..aku pon gila jugak bab2 seni ni..so chuk ajar buat arigami hari ni..tau laa budak2 kan, kecoh bukan sikit, banyak..pening aku nak melayan..bila tak nampak step yang aku and chuk tunjuk kat depan, mula la "cikgu, macam mana nak buat ni cikgu"..tapi anything pon still seronok jugak..mula2 sampai ade student ni cakap, cantiknye cikgu ni..ahah..perasan kejap disitu..macam2 perasaan ada bila budak2 tu panggil "cikgu meera, yang ni nak buat macam mana.."mungkin cikgu bukan profesion yang aku minat tapi at least aku dah ada pengalaman jadi seorang cikgu..walaupun hanya sehari jea..walaupun cuma sejam setengah jea..

aku dengan student2..

origami hasil tangan student..

No comments:

Post a Comment