SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.

Saturday, December 31, 2011

how did you end your year??

yeah, its almost new year..malam ni laa aku tidur paling lama kot..tidur jea..bangun tahun depan..hehe.. banyak story sepanjang 2011..suka duka..every year pon mesti end the year with tears..this year, again..it ends with tears..siapalah kita untuk menolak kejadianNya kan..terima laa dengan hati yang redha.. bukan aku mintak nak jadi macam ni..setiap yang jadi ada hikmahnya kan..cuma mungkin aku still tak nampak lagi hikmah tu..semakin besar dugaanNya, semakin besar rahmatNya..insyaAllah..sakit tu masih terasa..sangat..but sampai bila kan..i'm not gonna give up..you can do it ameera..i will survive..

ya Allah, i hope this year gonna be the last year that ends with tears..and i hope this new year starts with happiness..and may the happiness will be with me all the way..and i pray for his happiness too..may he get everything thats the best for him..im begging you ya Allah..



for him, i have alot to tell you..the most happiest thing that happen to me this year is to know you..you are the best thing that ever happen to me..all the moments, memories, i will never forget it..the best day is the day when you ask anep to ask for my number..and then we become closer day by day..i help you to stand again after you fall..the moment we hang together at library every night, study together, going back to KL together, the moment you come to my house just to take the biscuits, fetch me up from titiwangsa after my photoshoot, everything, i will remember it all..thats all left for me now right..im still wondering why you did this to me..you still can call me dear, kiss me when we chat, and after just four days you tell me that you already have another girl..okay, thats all..MUHAMMAD SHAHRIL RIDHWAN BIN EFFENDY, i love you soo much..

expired post

hahhhh,no no no..sape cakap dah expired..selagi tak masuk tahun DEPAN, so tak expired lagi lah ye.. so before pkol 12 malam  ni aku akan post everything yang dah berhabuk kat dalam blog ni haa..so ni story pasal karnival pelajar kat kolej..kebetulan karnival ni a few week after aku heartbroken, so aku join untuk release tension..

get ready untuk game belon air dengan cahaya..

muka excited tangkap belon air..hakikatnye dah basah lencun..

senyum tu penting walaupon tak dapat tangkap belon..

dikritik hebat oleh juri..tapi tetap juara..XD

maggie dah hangus tu nak ooi..

disoal siasat oleh juri..

ade rupa masterchef tak??(muntahh)

kamilah girls in black..champion okay..(muntahh lagi)

alahai sopannye anak dara potong sayur..(pang penampar sebijik sebab perasan sangat..adehh)

wahh, ramai laa plak nak tengok aku masak ye..

so overall okay laa..hamper pon boleh tahan besar since kitorang CHAMPION masterchef kan.. ya Allah, ampunkanlah dosa hambaMu yang riak ni..XD

Thursday, December 22, 2011

i'd give my all

it have been one month since you left me..but it feels like it have been years..it hurt so much..you should know it better because the time your ex leave you, i'm sure you also feel the same way..because i was there at that time.. i was always with you..help you to stand again..and now, i'm all alone..i have survive for one month..and i dont know how longer i can survive..you can live like there is nothing happen in your life for this one month.. but i cant live even a day without thinking of you..even a single second..it always you in my mind..why is it so hard for me to forget you..to let it go..the memories..its hurt to live in those memories that we have created together..

i am thinking of you, 
in my sleepless solitude tonight, 
if it's wrong to love you, 
then my heart just won't let me be right, 
cause i'm drowned in you, 
and i won't pull through, 
without you by my side.

i'd give my all to have just one more night with you, 
i'd risk my life to feel your body next to mine,
cause i can't go on,
living in the memory of our song,
i'd give my all for your love tonight..




i have done everything..not to have you back but to forget you..but i can't..and i don't know how..one thing i'm sure, i'll love you..forever..

Wednesday, December 21, 2011

culture shock

culture shock..ape kejadahnye ni??tak faham??dalam bahasa jawanya,kejutan budaya..tak faham jugak..ianya sejenis kuih yang macam donut tapi takde lubang kat tengah..eh, ape aku melalut ni..alaa, macam budak2 yang baru nak up kat shopping complex tu..yang bajet stylo tapi hakikatnye berbulu mata orang yang pandang.. konon nak nampak stylo tapi nampak lagi kampung dari yang kampung..takde laa, tak faham dengan sesetengah student (maaf kalau terasa, takde kena mengena dengan yang hidup atau yang dah mati), perlu ke nak pergi kelas pakai heels or wedges 5 inches dengan baju kebaya kain duyung and jalan dah macam orang jepun pakai kimono??dah laa keadaan geografi kolej yang berbukit and banyak tangga (as in kau pergi laa kat mana pon memang nak kena panjat tangga ala2 naik batu caves)..hurmm..and perlu ke nak pakai shawl ala2 hana tajima version tak jadi and end up nampak macam pakai topi keledar..(sorry again if ada yang terasa..just curious) bukan niat nak mengutuk, ikhlas nak tahu..aku pon bukanlaa perfect sangat..tak layak pon nak masuk dalam golongan perfect..aku pergi kelas nak jugak nampak cantik (walaupon hakikatnye tak cantik pon)..taknak laa nampak serabai sangat..tapi takdelaa sampai pakai wedges 5 inches dengan kebaya kain duyung and shawl hana tajima..(ke aku yang outdated ni??garu kepala)tak kesahlaa even if aku outdated pon..as long as aku selesa and orang yang tengok aku pon selesa..takde laa nak jalan pon susah sampai terhuyung hayang kan..and takdelaa sampai leher pon keras sebab takut shawl tak jadi kan.. baju kurung, flat shoes, tudung bawal, sometimes slack and kemeja, and yeah aku memang pakai eyeliner pergi kelas..what a big deal.. eyeliner tak membataskan pergerakan aku..kesian actually tengok orang2 yang cuba meng'up'kan level diorang tapi at the same time menyeksa diri sendiri..okay, banyak sangat dah aku melalut..aku memang, kalau dah start tak reti nak stop..so, maaf again and again.renung-renungkan dan selamat beramal...adios~~

aku yg bertudung biru..so how??outdatedkah??culture shockkah??or apakah??XD

Tuesday, December 20, 2011

F.R.I.E.N.D.S

setelah sekian lama,boleh plak tiba2 kena serang asma kann..actually memang ade asma ni sejak kecik lagi..masa kecik2 dulu memang everymonth kena pergi klinik..but dah lame sangat tak kena asma..last kena mase form 3 kot..so da around 3 years..join cheerleading, softball semua okay jea..so memandai laa buat conclusion sendiri ala2 doktor bertauliah yg asma tu da hilang..sekali puff, dia datang balik daa..antara punca asma udara sejuk, aspirin, alahan, keturunan dan tekanan emosi..yang tang tekanan emosi tu cam pelik sikit..tekanan emosi pon boleh buat asma ea??no wonder laa..haha..masuk hari ni dah 3 hari terlantar kat bilik sakit..tak larat nak naik bilik kat tingkat 3..then takut if kena serang asma lagi malam2, sape yang nak bawak turun..jawabnye campak jelaa..so,sepanjang 3 hari ni jugak laa, nurse2 tak bertauliah jaga..belikan makanan, bagi makan ubat, teman tido, sapukan vicks, macam2 la..terharu eden.. 
syaza : tanx sangat..kau dah banyak jaga aku 3 harini..belikan lunch, bubur nasi, teman g klinik, bawak barang aku, bagi makan ubat, everything laa..
sha : tanx jugak..teman aku g klinik, belikan makanan, sanggup tidur kat bilik sakit sebab nak teman aku walaupun keje banyak, sapukan vicks..tanx..
shaika : u pon, tanx sangat..teman and jaga i..bagi biskut..beli makanan..gossiping..
cahaya : tanx..sampai jea terus datang bilik sakit..sanggup tak balik bilik sendiri..teman tidur, makan sama2,jaga i..tanx..
megat : tanx sebab jaga aku dari kl sampai ke perak..dah sampai perak pon still risau pasal aku..sampai dah tak terkira berapa kali kau tanye aku okay tak..tanx kawan..
kiman : tanx sebab risau and ambik berat psal aku..teman makan sama2..meseg and call aku..siap post dekat FB bagai..tanx sangat2..
so, special tanx to syaza ridzuan, shaika nur nadwah, shahmiera roaslan, an nur cahaya, megat mus'ab, kiman, syamim nazida, hanif, mija, wanie, and semua yang terlibat..maaf dah buat korang susah and risau.. bagi nama2 yang tak tersebut, maaf..ramai sangat..still, tanx jugak kat semua yang risau and ambik berat..yang buat2 ambik berat and risau pon tanx jugak..yang langsung tak ambik berat or risau pon tanx jugak..i love you all ketat2..



Friday, December 16, 2011

hanya mampu berserah

OST ombak rindu..lirik lagu ni sangat mendalam..tuhan, tolong lembutkan hati dia..kerna ku tak mampu hidup tanpa dia disisiku..

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku



Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung



Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku



suratan kita

Hanya sampai di sini sahaja
Kisah cinta kita berdua
Tiada daya selamanya
Terhenti di sini

Biar ku pujuk hati ini
Merawat rinduku sendiri
Setelah aku kau lukai
Sedangkan kau tahu


Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
walau dipisah laut biru


Cinta aku hanyalah untukmu
Tak pernah goyah
Tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu.. percayalah


Mungkin sudah suratan kita
Terpisah sebegini saja
Pasti di suatu hari nanti
Ku jejak bahagia...